همراه تحصیلی | انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته

مشاوره تخصصی انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه

همراه تحصیلی | انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته

مشاوره تخصصی انتخاب رشته و انتخاب دانشگاه

کارشناسی ارشد مهندسی برق

کارشناسی ارشد مهندسی برق یکی از رشته های پر طرفدار داوطلبان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می باشد. این رشته از زیر مجموعه گروه فنی و مهندسی است. رشته برق به صورت یک مجموعه ارائه شده است که دارای گرایش های متعددی می باشد و داوطلبان باید بر اساس علاقه و استعداد خود و همچنین بازار کار رشته برق و مهارت های مورد نیاز برای آن نسبت به انتخاب گرایش خود اقدام نمایند. در کارشناسی ارشد مهندسی برق به مطالعه در زمینه الکتریسیته، الکترو مغناطیس و الکترونیک پرداخته می شود. در ادامه ضرایب دروس در کنکور ارشد برق، گرایش های ارشد برق، سرفصل دروس ارشد برق و بهترین گرایش ارشد برق بررسی خواهد شد.

کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی برق

مهندس 2.jpg

معرفی کارشناسی ارشد مهندسی برق

از اولین مهندسان برق ویلیام گیلبرت می باشد که الکتروسکوپ را طراحی نمود. مهندسی برق به علت فراگیر شدن استفاده از انرژی الکتریکی به یکی از نیاز های امروز جامعه تبدیل گشته است. این رشته از دو بخش عمده بررسی و طراحی سیستم‌ های الکترونیکی همانند رایانه‌ ها، سامانه‌ های مخابراتی، مدارهای مجتمع، رادارها و بررسی و طراحی سیستم‌ های انتقال انرژی الکتریکی و ماشین های الکتریکی تشکیل شده است.

در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق یک رشته کاربردی می باشد و دانشجویان این رشته باید با انتخاب گرایش خود به طور عملی با مباحث آن اشنا شوند.

طول دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق حداقل 2 سال و حداکثر 3 سال می باشد. مهندسی برق فعالیت هایی در زمینه تبدیل یک سیگنال به سیگنال دیگر که ممکن است شکل موج ولتاژ یا شکل موج جریان و یا ترکیب دیجیتالی یک بخش از اطلاعات است.

ریاضیات (معادلات دیفرانسیل،ریاضیات مهندسی، آمار و احتمال)، مدارهای الکتریکی (1و2)، الکترونیک (1و2) و سیستم های دیجیتال، ماشین های الکتریکی (1و2) و تحلیل سیستم های انرژی الکتریکی 1، سیستم های کنترل خطی، سیگنال ها و سیستم ها، الکترومغناطیس

مدارهای الکتریکی (1و2)، الکترونیک (1و2) و سیستم های دیجیتال، ماشین های الکتریکی (1و2) و تحلیل سیستم های انرژی الکتریکی 1، سیستم های کنترل خطی، سیگنال ها و سیستم ها، الکترومغناطیس

Untitled-1.gif

ضرایب دروس در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی برق

ضریب درس1

ضریب زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

ضریب ریاضیات (معادلات دیفرانسیل،ریاضیات مهندسی، آمار و احتمال)

ضریب
مدارهای الکتریکی (1و2)

ضریب
الکترونیک (1و2) و سیستم های دیجیتال

ضریب
ماشین های الکتریکی (1و2) و تحلیل سیستم های انرژی الکتریکی 1

ضریب
سیستم های کنترل خطی

ضریب
سیگنال ها و سیستم ها

الکترومغناطیس

گرایش مدارهای مجتمع الکترونیک

2

3

3

4

1

1

2

2

گرایش افزاره های میکرو و نانوالکترونیک

2

3

3

4

1

1

2

2

گرایش سیستم های الکترونیک دیجیتال

2

3

3

4

1

1

2

2

گرایش سیستم های قدرت

2

3

3

1

4

2

1

1

گرایش الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی

2

3

3

1

4

2

1

1

برنامه ریزی و مدیریت سیستم های انرژی الکتریکی

2

3

3

1

4

2

1

1

گرایش سامانه های برقی حمل و نقل

2

3

3

1

4

2

1

1

گرایش مخابرات میدان و موج

2

3

3

2

1

1

2

4

گرایش مخابرات نوری

2

3

3

2

1

1

2

4

گرایش مخابرات سیستم

2

3

3

2

1

1

4

2

گرایش مخابرات امن و رمزنگاری

2

3

3

2

1

1

4

2

گرایش شبکه های مخابراتی

2

3

3

2

1

1

4

2

گرایش کنترل

2

3

3

1

2

4

2

1

گرایش جنگ الکترونیک

2

3

3

4

1

1

2

2

گرایش الکترواکوستیک

2

3

3

4

1

1

2

2

گرایش های کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی برق

کارشناسی ارشد مهندسی برق در ایران دارای گرایش های زیر می باشد:

1.مهندسی برق گرایش مخابرات

2.مهندسی برق گرایش کنترل

3.مهندسی برق گرایش الکترونیک

4.مهندسی برق گرایش قدرت

5.مهندسی برق گرایش پزشکی(بیوالکتریک)

6.مهندسی برق گرایش مکاترونیک

همچنین مجموعه مهندسی برق در مقطع ارشد دارای گرایش های مختلف زیر می باشد:

مدارهای مجتمع الکترونیک

افزاره های میکرو و نانوالکترونیک

سیستم های الکترونیک دیجیتال

سیستم‌ های قدرت

الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی

برنامه‌ریزی ‌و مدیریت سیستم‌های انرژی الکتریکی

سامانه‌های برقی حمل و نقل

مخابرات میدان و موج

مخابرات نوری

گرایش مخابرات سیستم

مخابرات امن و رمزنگاری

شبکه های مخابراتی

کنترل

جنگ الکترونیک

مهندسی پزشکی

مهندسی مکاترونیک

مهندسی راه آهن برقی

مهندسی پدافند غیرعامل

مهندسی سیستم های انرژی

مهندسی انرژی های تجدیدپذیر

مهندسی هسته ای

مهندسی هوافضا

مهندسی کنترل و علائم

مهندسی فتونیک

مهندسی نانوفناوری

مهندسی صدا

مهندسی سیستم‌های‌ میکرو ‌و نانوالکترومکانیک

مهندس 1.jpg

کارشناسی ارشد مهندسی برق گرایش مکاترونیک

گرایش مکاترونیک تلفیقی از رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی الکترونیک می باشد. هدف از این گرایش ایجاد ارتباط داخلی بین رشته های مهندسی است که با اتوماسیون مرتبط می باشند تا یک کنترل پیشرفته در سیستم های ترکیبی ایجاد نمایند. 

گرایش های ارشد برق کنترل

مهندسی کنترل نقطه اتصالی بین مهندسی برق و رشته های دیگر است که بخش مهمی از فرآیند های صنعتی و تولیدی می باشد. همچنین در هدایت موشک ها و فضا پیماها نقش جدی دارد. هدف از این گرایش کنترل متغییر های اساسی سیستم بر مبنای برخی ملاک های مطلوب شامل زمان، سرعت و... می باشد. گرایش کنترل دارای بخش های متنوعی مانند کنترل خطی، کنترل غیرخطی، مقاوم، تطبیقی، دیجیتالی، فازی و... می باشد.

مقایسه گرایش های ارشد برق قدرت

1.گرایش سیستم های قدرت:

در این گرایش قدرت زمینه های تحقیقاتی متعددی وجود دارد. برای مثال در بازار برق با توجه به خصوصی شدن تولید و انتقال و عرضه برق و همچنین قیمت و مقدار مصرف و تولید برق بر اساس قوانین بازار و اقتصاد می باشد. در دینامیک و پایداری که به سیستم برق هر کشور یک سیستم به هم پیوسته و بسیار وسیع است توجه می شود و این سیستم باید همواره پایدار باشد و زمینه فعالیت مهندسان برق قدرت مسئله کنترل می باشد.

2.گرایش الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی:

زمینه های تحقیقاتی در این گرایش شامل طراحی و کنترل مبدل های الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی و همچنین کاربرد الکترونیک قدرت در سیستم می باشد. در پروژه هایی که دانشجویان در این گرایش کار می کنند اکثرا منجر به ساخت مبدل می شود و دانشجو مبدل را طراحی می کند. این گرایش جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا مورد استقبال قرار می گیرد. اگر در زمینه های الکترونیک صنعتی، ماشین های الکتریکی و یا کنترل خطی علاقه مند هستید این گرایش برای شما مناسب خواهد بود.

بهترین گرایش ارشد برق کدام است؟

تنوع دروس در مقطع کارشناسی ارشد زباد می باشد و شما باید در ابتدا با توجه به زمینه علاقه شخصی و توانمندی خود این تصمیم گیری را انجام دهید. در گرایش قدر مفاهیم الکترونیک نیاز است که باید با توجه به آن انتخاب خود را انجام دهید. در زیر شاخه ماشین گرایش قدرت باید مفاهیم پایه الکترومغناطیس را بدانید و قدرت تجسم ذهنی بالایی داشته باشید. در زیر شاخه سیستم باید بتوانید مسائل اقتصادی را درک کنید. در زیر شاخه مخابرات سیستم باید درک ریاضی داشته باشید . در زیر شاخه مدار گرایش الکترونیک باید دید مدار قوی دارا باشید. پس باید بدانید که بهترین گرایش برای شما نمی تواند با دیگران یکسان باشد و هر فرد با توجه به توانایی خود باید این انتخاب را انجام دهد.

بازار کار کارشناسی ارشد مهندسی برق

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مهندسی برق در هر گرایش زمینه های کاری متفاوتی خواهد داشت. در گرایش الکترونیک که از نظر بازار کار در رده بالایی در بین سایر گرایش ها دارد فارغ التحصیلان باید بتوانند مدارهای مجتمع، الکترونیکی و... را در صنایع مورد نیاز بسازند و در وزارت صنایع، کارخانه ها، صنایع هواپیمایی و.. مشغول به کار شوند.

دکتری برق قدرت

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق در گرایش الکترونیک پس از طی دوره تحصیلات تکمیلی باید توانایی طراحی و ساخت انواع مدارهای مجتمع، میکروپروسسورها، مدارهای الکترونیکی مورد نیاز در صنایع مختلف و دیگر توانایی‌های لازم در صنایع الکترونیکی را به دست آورند.

در گرایش قدرت فارغ التحصیلان می توانند در وزارت نیرو، واحد های تولیدی، کارخانه ها، ساخت الکتروموتور ها و طراحی سیستم برقی ساختمان های بزرگ مشغول به کار شوند.

در گرایش مخابرات فارغ التحصیلان می توانند در طراحی مدار، مخابرات سیار، فیبر نوری، تجهیز، تعمیر و بهینه‌سازی شبکه‌های مخابراتی و... مشغول به کار شوند.

همراه تحصیلی.jpg

سرفصل دروس و تعداد واحد های کارشناسی ارشد برق

تعداد کل واحد ها: 32 واحد

دروس تخصصی ارشد برق: 24 واحد ( 8 درس 3 واحدی )

سمینار ارشد برق: 2 واحد

پایانه نامه ارشد برق: 6 واحد

لیست رشته های کارشناسی ارشد 1401

لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم سالانه از طریق دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش کشور منتشر می شود. داوطلبان جهت انتخاب رشته دانشگاه سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید از لیست رشته ها و گرایش های هر مجموعه امتحانی آگاه بوده و نسبت به انتخاب مجموعه امتحانی خود و انتخاب رشته کارشناسی ارشد اقدام نمایند. داوطلبان جهت شرکت در کنکور ارشد وزارت علوم می توانند یک رشته را به عنوان رشته اصلی و رشته دیگر را به صورت شناور انتخاب نمایند. در ادامه لیست رشته های هر 6 گروه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد جهت سهولت در انتخاب شما آورده شده است. همچنین شما می توانید جهت اطلاع از گرایش های هر رشته دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را دانلود و بررسی نمایید.

لیست رشته های کارشناسی ارشد 1401

کارشناسی ارشدa (1).jpg

کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم در 6 گروه آزمایشی شامل گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی برگزار می شود. داوطلبان می توانند با توجه به زمینه علاقه مندی و توانایی فردی و همچنین بررسی بازار کار رشته ها، بدون توجه به مدرک دوره کارشناسی خود در هریک از رشته های کنکور ارشد وزارت علوم شرکت نمایند.

سازمان سنجش کشور هر سال طی زمان مقرر لیست رشته های کنکور ارشد از طریق دفترچه ثبت نام کنکور ارشد بر روی سایت سنجش منتشر می نماید تا داوطلبان با توجه به رشته انتخابی خود برنامه ریزی کنکور را انجام داده و مطالعه خود را آغاز نمایند.

لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد به دو بخش رشته های اصلی کنکور وزارت علوم و رشته های شناور تقسیم بندی می شود. داوطلبان می توانند به عنوان رشته امتحانی اول یکی از رشته های اصلی وزارت علوم را انتخاب نمایند. سپس به عنوان رشته امتحانی دوم یکی از رشته های شناور را با توجه به علاقه مندی خود برگزینند.

Untitled-1.gif

کنکور کارشناسی ارشد زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. داوطلبان باید با بررسی مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراحل ثبت نام خود را در سایت تکمیل نموده و برای شرکت در هر رشته امتحانی اصلی و شناور کارت اعتباری جداگانه تهیه نمایند.

لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم 1401 به شرح زیر می باشد:

لیست رشته های کارشناسی ارشد گروه علوم انسانی

رشته های کارشناسی ارشد گروه علوم انسانی 
زبان و ادبیات فارسی
مجموعه علوم جغرافیایی
سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی 
آموزش زبان ژاپنی 
مجموعه زبان عربی
مجموعه علوم اقتصادی
مجموعه علوم ورزشی
تاریخ
مجموعه علوم اجتماعی
زبان های باستانی ایران 
مجموعه زبان شناسی 
مجموعه علوم قرآن و حدیث
مجموعه فقه و حقوق
مجموعه فلسفه و کلام اسلامی
مجموعه ادیان و عرفان و تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
مجموعه الهیات و معارف اسلامی ( مخصوص اهل تسنن )
مجموعه فلسفه
مجموعه علوم تربیتی
مجموعه علم اطلاعات و دانش شناسی 
مجموعه زبان فرانسه
مجموعه زبان انگلیسی
مجموعه زبان روسی
مجموعه زبان آلمانی
مدیریت جهانگردی 
مجموعه حقوق
ایران شناسی 
مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
مطالعات جهان 
باستان شناسی
مجموعه روان شناسی
مجموعه حسابداری
مطالعات زنان 
مجموعه علوم ارتباطات اجتماعی 
مجموعه مددکاری اجتماعی 
مجموعه مدیریت
مجموعه مشاوره
مدیریت دریایی 
محیط زیست 
اطلاعات و حفاظت اطلاعات
مجموعه مدیریت کسب و کار و امور شهری 
مدیریت دفاعی ( 1 )
مدیریت دفاعی ( 2 )
مجموعه مدرسی معارف اسلامی
مجموعه اطلاعات 
مطالعات دفاعی استراتژیک
اطلاعات استراتژیک
آماد
مدیریت بحران
علوم اطلاعات و حفاظت اطلاعات
پدافند غیرعامل
فرماندهی و مدیریت انتظامی
مجموعه رشته های تخصصی دانشگاه علوم انتظامی امین

محرومیت از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 

لیست رشته های کارشناسی ارشد گروه علوم پایه

رشته های کارشناسی ارشد گروه علوم پایه
علوم زمین
مجموعه ژئوفیزیک و هواشناسی 
مجموعه شیمی
مجموعه فیزیک
مجموعه فوتونیک 
مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی
مجموعه آمار
مجموعه ریاضی
مجموعه علوم اطلاعاتی 
مجموعه علوم کامپیوتر 
زیست شناسی گیاهی 
زیست شناسی جانوری
مجموعه علوم محیط زیست 
زیست شناسی دریا 
اقیانوس شناسی فیزیکی 
علوم شناختی
مجموعه تاریخ و فلسفه علم 

کارشناسی ارشدa (2).jpg

لیست رشته های کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی

رشته های کارشناسی ارشد گروه فنی و مهندسی
مجموعه مهندسی برق
مهندسی نفت 
مهندسی پلیمر 
مهندسی معماری کشتی 
مجموعه مهندسی شیمی
مهندسی صنایع
مهندسی در سوانح طبیعی 
مهندسی نقشه برداری
مجموعه مهندسی عمران
مجموعه مهندسی مکانیک
نانوفناوری - نانومواد 
مجموعه مهندسی فناوری اطلاعات ( IT ) 
مجموعه مهندسی کامپیوتر
مهندسی هوافضا 
مهندسی نساجی
مهندسی شیمی - بیوتکنولوژی و داروسازی 
مهندسی پلیمر - صنایع رنگ 
مهندسی طراحی محیط زیست 
مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون صنایع نفت 
مهندسی بازرسی فنی 
مهندسی ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ( HSE ) 
ایمنی ، بهداشت و محیط زیست
 

لیست  های کارشناسی ارشد گروه کشاورزی و منابع طبیعی

رشته های کارشناسی ارشد گروه کشاورزی و منابع طبیعی
علوم و مهندسی صنایع غذایی
حشره شناسی کشاورزی 
بیماری شناسی گیاهی
علوم و مهندسی محیط زیست
مهندسی مکانیک بیوسیستم
مدیریت و کنترل بیابان
مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی 
اکوهیدرولوژی 
بیوتکنولوژی کشاورزی 
توسعه روستایی 
مدیریت کشاورزی 
اقتصاد کشاورزی
علوم و مهندسی باغبانی
ترویج و آموزش کشاورزی
مهندسی فضای سبز
علوم و مهندسی جنگل
مجموعه مدیریت حاصلخیزی ، زیست فناوری و منابع خاک
علوم دام و طیور
علوم و مهندسی شیلات
مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی

همراه تحصیلی.jpg

 لیست رشته های کارشناسی ارشد گروه هنر

رشته های کارشناسی ارشد گروه هنر
مجموعه برنامه ریزی شهری ، منطقه ای و مدیریت شهری 
مجموعه طراحی شهری 
مجموعه معماری
مرمت و احیای ابنیه و بافت های تاریخی 
نمایش عروسکی 
مجموعه هنرهای نمایشی و سینما
مجموعه هنرهای تصویری و طراحی
مجموعه هنرهای پژوهشی و صنایع دستی 
مجموعه هنرهای موسیقی
مجموعه هنرهای ساخت و معماری 
طراحی صنعتی 
طراحی پارچه و لباس
فرش 

لیست رشته های کارشناسی ارشد گروه دامپزشکی 

رشته های کارشناسی ارشد گروه دامپزشکی 
انگل شناسی 1501
فیزیولوژی دامپزشکی 1502
قارچ شناسی دامپزشکی 1503
بافت شناسی دامپزشکی 1504
سم شناسی 1510
باکتری شناسی دامپزشکی 1505
ایمنی شناسی دامپزشکی 1506
بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی 
بیوشیمی بالینی 1509
پیشگیری بیماری های دامی 1511
 

 لیست رشته های شناور کنکور ارشد 1401

داوطلبانی که قصد شرکت در در مجموعه امتحانی دارند و می خواهند شانس خود را در دو رشته امتحان نمایند می توانند به عنوان رشته امتحانی دوم در یکی از رشته های جدول زیر با کد رشته های اعلام شده شرکت نمایند.
 
کد رشتهنام رشته
1103سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی
1109زبان های باستانی
1110زبان شناسی
1119علم اطلاعات و دانش شناسی
1125مدیریت جهانگردی
1127ایران شناسی
1128آموزش زبان ژاپنی
1129زبان و ادبیات اردو
1131مطالعات جهان
1137مطالعات زنان
1138علوم ارتباطات اجتماعی
1139مددکاری اجتماعی
1144مدیریت دریایی
1146محیط زیست
1148مدیریت کسب و کار و امور شهری
1153اطلاعات
1202ژئوفیزیک و هواشناسی
1205فوتونیک
1209علوم کامپیوتر
1213زیست شناسی گیاهی
1214زیست شناسی جانوری
1215علوم محیط زیست
1216زیست شناسی دریا
1217اقیانوس شناسی فیزیکی
1218تاریخ و فلسفه علم
1219علوم شناختی
1220علوم اطلاعاتی
1253مهندسی نفت
1255مهندسی پلیمر
1256مهندسی معماری کشتی
1262مهندسی در سوانح طبیعی
1273نانو فناوری – نانو مواد
1276مهندسی فناوری اطلاعات (IT)
1279مهندسی هوافضا
1285مهندسی شیمی – بیوتکنولوژی و داروسازی
1286مهندسی پلیمر – صنایع رنگ
1287مهندسی طراحی محیط زیست
1290مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون صنایع نفت
1292مهندسی بازرسی فنی
1293مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)
1295آموزش مهندسی
1314حشره شناسی کشاورزی
1322مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی
1323اکوهیدرولوژی
1324بیوتکنولوژی کشاورزی
1325توسعه روستایی
1327مدیریت کشاورزی
1350برنامه ریزی شهری، منطقها و مدیریت شهری
1351طراحی شهری
1353مرمت و احیای ابنیه و بافت های تاریخی
1356نمایش عروسکی
1359هنر های پژوهشی و صنایع دستی
1361هنر های ساخت و معماری
1362طراحی صنعتی
1363فرش
1501انگل شناسی
1501فیزیولوژی دامپزشکی
1503قارچ شناسی دامپزشکی
1504بافت شناسی دامپزشکی
1505باکتری شناسی دامپزشکی
1506ایمنی شناسی دامپزشکی
1507بهداست و کنترل کیفی مواد غذایی
1510سم شناسی
1511پیشگیری بیماری های دامی

منابع شیمی کنکور ریاضی

آشنایی با منابع شیمی کنکور ریاضی با توجه به اینکه درس شیمی دارای اهمیت بالایی در گروه ریاضی می باشد، بسیار ضروری است. ضریب درس تخصصی شیمی در کنکور ریاضی همچون کنکور تجربی بسیار بالا است و کسب درصد بالا در این درس تاثیر زیادی در رتبه نهایی داوطلب خواهد گذاشت . لذا آشنایی با منابع کمک آموزشی شیمی کنکور ریاضی و تهیه آن جهت موفقیت در کنکور بسیار مفید و موثر می باشد . به همین دلیل مرکز همراه تحصیلی جهت کمک به داوطلبان عزیز کنکور ریاضی به بررسی و معرفی بهترین منابع شیمی کنکور ریاضی پرداخته است.

منابع شیمی کنکور ریاضی.jpg

منابع شیمی کنکور ریاضی

کنکور سراسری هر سال در 5 گروه آزمایشی بین هزاران داوطلب برگزار می شود. موارد امتحانی این آزمون دروس 3 سال دبیرستان می باشد که شرکت کنندگان جهت موفقیت خود لازم است آن ها را با دقت مطالعه نمایند. رشته ریاضی پس از رشته پر طرفدار تجربی، جزو پر متقاضی ترین گروه های آزمایشی کنکور سراسری می باشد.

بیشتر دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در رشته ریاضی می باشند، قصد تحصیل در رشته های تاپ گروه آزمایشی ریاضی مانند رشته های مهندسی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری و… را دارند.

رشته ریاضی نیز یکی از پرمتقاضی ترین گروه های آزمایشی است که متقاضیان زیادی جهت تحصیل در رشته های برتر این گروه آزمایشی با هم به رقابت می پردازند اما دستیابی به رتبه های بالای کنکور برای داوطلبان ریاضی کمی آسان تر از گروه تجربی می باشد. برخی از دروس این رشته تاثیر مستقیمی بر روی درصد داوطلبان کنکور دارد.

Untitled-1.gif

در واقع داوطلبان این رشته باید به دروسی همچون هندسه، گسسته و حسابان علاقه بالایی داشته باشند و همچنین در دروس دیگر همچون شیمی هم باید وضعیت خوبی داشته باشند تا بتوانند رتبه های برتر گروه آزمایشی ریاضی را از آن خود کنند.

درس شیمی یکی از این دروس اختصاصی و مهم رشته ریاضی می باشد. این درس یکی از مهم ‌ترین و تاثیرگذار ترین درس‌ های اختصاصی برای گروه ریاضی میباشد. شیمی، درس مشترک در کنکور رشته های ریاضی و تجربی میباشد که ضریب آن در هر زیر گروه متفاوت است.

دانش ‌آموزان گروه ریاضی باید به درس شیمی به عنوان سومین درس در دفترچه تخصصی پاسخ دهند. تعداد سوالات شیمی برای داوطلبان گروه ریاضی 35 سوال است. داوطلبان گروه ریاضی باید به این سوالات در 35 دقیقه پاسخ دهند. این بدین معنی است که داوطلبان برای هر سوال درس شیمی تنها 60 ثانیه فرصت دارند.

برای کسب درصد بالا در درس شیمی باید مطالعه عمیق و مفهومی داشته باشید، در کلاس های کلاس های تدریس خصوصی شیمی یا کلاس های شیمی کنکوری شرکت کنید و کتاب های کمک آموزشی مناسبی جهت تمرین و تست های کنکور جهت کسب موفقیت و دستیابی به درصد های عالی تهیه کنید. بدین منظور شناخت بهترین کتاب های کمک آموزشی و تهیه آن کمک شایانی به کسب درصد بالا از این درس خواهد کرد. در ادامه به معرفی منابع شیمی کنکور ریاضی میپردازیم.

کتاب شیمی جامع موج آزمون

موج ازمون شیمی.jpg

این کتاب توسط نشر الگو آزمون برای پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم ایجاد آمادگی می کند. چیدمان فصل ها مطابق با کتاب های درسی شیمی دهم و یازدهم و دوازدهم است. کتاب های موج آزمون به صورت دو کتاب جدا، یکی برای دهم و یازدهم و دیگری برای دوازدهم به چاپ رسیده است.

در این کتاب ها آزمون هایی برای تعیین سطح دانش آموزان طراحی شده است و تمامی این آزمون ها نیز دارای سطح بندی هستند. ابتدای هر فصل و قبل از شروع آزمون ها عبارت های درست و نادرست برای مرور سریع نکات فصل آورده شده است. این کتاب در 484 صفحه، شامل 1200 تست می باشد.

در این کتاب برای هر چه کوتاه تر شدن درسنامه، از بیان مطالب کم ارزش خودداری شده است. درسنامه های این کتاب صرفا برای مرور و یادآوری بیشتر مطالب هستند و برای دانش آموزانی با سطح پایین مناسب نمی باشد.

برای هر آزمون جهت اطلاع دانش آموز از نقاط ضعف و قوت خود پاسخنامه ای کامل با حل تشریحی وجود دارد.

کتاب شیمی جامع کنکور تست خیلی سبز ریاضی 1401

شیمی خیلی سبز ریاضی.jpg

کتاب شیمی جامع کنکور تست خیلی سبز ریاضی 1401 توسط نیما سپهری، مهدی براتی و یاسر عبدالهی تالیف شده است و توسط انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده است. این کتاب شامل مطالب شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد که دو جلد مطالب شیمی این کتاب به شیوه ای ساده و قابل فهم به چاپ رسیده است. ساختار کتاب به این شکل است که در جلد اول درس نامه و سوالات هر فصل به صورت کامل قرار داده شده است و در جلد دوم کتاب، پاسخ تشریحی آن ها آمده است. جلد اول اول این کتاب منبعی غنی از تست‌ های تالیفی و کنکوری می باشد که از سطح متوسط استاندارد تا سطح پیشرفته را پوشش می دهد. در این کتاب آموزش به صورت قدم به قدم ارائه شده است. جلد اول این کتاب شامل درسنامه و 2257 تست می باشد. در این درسنامه ها مطالب در سه بخش مقدمه، توضیحات و جمع بندی تقسیم شده است که برای تسلط بیشتر دانش آموزان از مثال های بسیاری استفاده شده است.

در جلد دوم این مجموعه پاسخ های تشریحی قرار گرفته است که تلاش شده حل کامل تمامی سوالات و راه های متنوع پاسخ دادن به آن ها، آورده شود تا برای تمامی دانش آموزان قابل درک باشد و به تسلط کامل برسند.

ساختار جلد اول کتاب تست شیمی جامع خیلی سبز:

کتاب شیمی جامع انتشارات خیلی سبز برای رشته تجربی در جلد اول شامل سه بخش قسمت درسنامه آموزشی، سوالات و پاسخنامه می باشد.

درسنامه

در بخش درسنامه این کتاب با ارائه مثال های متعدد تلاش شده تا دانش آموز را برای مواجهه با هر گونه سوالی آماده سازند. به همین دلیل موارد لازم برای یادگیری به صورت کامل و در ابتدای هر بخش از کتاب آمده است. جهت یادگیری بهتر افراد در این بخش از شکل ها و جداول متعدد استفاده شده تا مطالب به نحو احسن ارائه شده باشد. همچنین در پایان کتاب فصلی با عنوان ضمیمه ارائه شده که مطالب حفظ کردنی هر سه پایه را در قالب عنصر شناسی، ماده شناسی، فرمول شناسی و...مقایسه و بررسی می کند.

تست های چهار گزینه ای

در این بخش تست ها به صورت طبقه بندی شده می باشد که از آسان به سخت چیدمان شده و سعی شده تا به صورت درس به درس جلو رفته باشد.

پاسخنامه کلیدی

پاسخنامه کلیدی سوالات این کتاب در انتهای کتاب در جلد اول قرار دارد و دانش آموز می تواند پاسخ کلیه پرسش های کتاب را به صورت کاملا خلاصه در چند صفحه ملاحظه کند. پاسخنامه تشریحی سوالات این کتاب نیز در جلد دوم کتاب شیمی جامع خیلی سبز ارائه شده است.

کتاب جامع شیمی نشر الگو

جامع نشر ازمون.jpg

کتاب جامع شیمی نشر الگو توسط مسعود جعفری ، مسعود علوی امامی و امیر حسین معروفی تالیف شده است و توسط انتشارات نشر الگو به چاپ رسیده است. این کتاب کنکوری شامل خلاصه نکات به صورت درس به درس به همراه تست‌ های تالیفی و کنکور سراسری به صورت طبقه بندی شده از آسان به سخت می باشد. کتاب جامع شیمی نشر الگو دارای خلاصه نکات و پرسش های چهار گزینه ای است. به طور کلی کتاب نشر الگو با توجه به جامع بودن کتاب مناسبی است. از ویژگی خاص این کتاب تقسیم شدن تست های آن به چهار بخش موضوعی، ترکیبی، سطح دوم و سوال های سراسری می باشد. این کتاب 468 صفحه و 1755 تست می باشد. پاسخنامه تشریحی این کتاب به حل تمامی سوالات با روش های متفاوتی پرداخته است.

کتاب آزمون شیمی دوازدهم فار

شیمی فار ازمون.jpg

کتاب آزمون شیمی دوازدهم فار از سری کتاب ‌های فارآزمون توسط مهندس علیرضا علمداری و مهندس عبدالحمید امینی تالیف شده است و توسط انتشارات به چاپ رسیده است. کتاب آزمون شیمی مقطع دوازدهم فار شامل درس ‌نامه کامل درس به درس به همراه بانک تست و آزمون ‌های جامع می ‌باشد.

همراه تحصیلی.jpg

ویژگی ‌های کتاب آزمون شیمی دوازدهم فار

  • طرح تست از تمامی نمودارها، شکل ها و جداول
  • بیش از 1800 نکته در داخل پاسخ نامه و درسنامه
  • دارای نکات ترکیبی و مقایسه ای و کاربردی
  • آزمون های مبحثی برای تکمیل آموزش
  • آزمون ‌های جامع برای جمع‌ بندی فصل
  • دارای تست های طبقه بندی شده از متوسط تا دشوار
  • درس ‌نامه‌ ی کامل به صورت ایستگاه ‌های درس و نکته
  • دارای پاسخ ‌نامه کاملا تشریحی

 آزمون آیمت 

آزمون یوس

آزمون لیسانس به پزشکی 

آنتخاب رشته کنکور سراسری

روش مطالعه ریاضی کنکور

آشنایی و اطلاع از روش مطالعه ریاضی کنکور جهت نحوه صحیح مدیریت زمان و تست زنی صحیح و اصولی، کمک شایانی به داوطلبان کنکور سراسری می کند. با توجه به اینکه درس ریاضی دارای اهمیت بسیار بالایی در  تمامی گروه های آزمایشی کنکور سراسری می باشد، اطلاع از روش های مطالعه ریاضی کنکور بسیار مهم و حیاتی است.  لذا آشنایی با روش مطالعه ریاضی کنکور  جهت موفقیت در کنکور  بسیار مفید و موثر می باشد . به همین دلیل مرکز همراه تحصیلی جهت کمک به داوطلبان عزیز کنکور به بررسی و معرفی بهترین روش های مطالعه ریاضی کنکور پرداخته است.

1ریاضی کنکور هنر.psd3.jpg3.jpg

روش مطالعه ریاضی کنکور

درس ریاضی یکی از این دروس اختصاصی مهم اما دشوار برای دانش‌ آموزان تمامی رشته های تحصیلی می باشد. نقطه ضعف بسیاری از دانش‌ آموزان تجربی، ریاضی و...کنکور است. اما این درس یکی از مهم ‌ترین و تاثیرگذار ترین درس‌ های اختصاصی برای همه ی گروه های آزمایشی کنکور سراسری می باشد.

به دلیل ساختار پیچیده و نکات فراوان و مهم درس ریاضی چه در آموزش و چه در تمرین و تست نیاز به روش های مناسبی برای آموزش مفهومی و یادگیری بنیادی دارید. بنابراین افراد باید مهارت خاصی جهت مطالعه صحیح ریاضی کنکور کسب کنند. اگر داوطلبان شیوه صحیح مطالعاتی این درس را یاد بگیرند، می توانند درصد و در نتیجه رتبه خوبی در کنکور سراسری کسب نمایند. یادگیری ریاضی به صورت حفظی ممکن نیست و موفقیت در درس ریاضی مستلزم تکرار، تمرین و حل مسائل متعدد می باشد. لذا متقاضیان جهت کسب درصد بالا و موفقیت در کنکور سراسری باید روش صحیح مطالعه درس ریاضی را به خوبی فرا گیرند. در ادامه به روش مطالعه ریاضی کنکور می پردازیم.

چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم؟

با توجه به اینکه درس ریاضی در زیر گروه یک تجربی ضریب ۲ و در زیر گروه دو تجربی ضریب ۳ اختصاصی دارد و برای رشته ریاضی هم ضریب ۴ اختصاصی را دارا می باشد، بنابراین آشنایی و اطلاع از نحوه صحیح مطالعه و تست زنی درس ریاضی  کنکور بسیار موثر می باشد.

یک برنامه ریزی منسجم داشته باشید

برنامه ریزی کردن در زندگی‌ ممکن است کار سختی باشد، زیرا نواحی بسیار مختلفی در زندگی شما وجود دارند که باید در هنگام برنامه‌ ریزی در نظر بگیرید. برای آنکه ایده‌ی بهتری از آینده‌ ی مورد نظرتان داشته باشید، باید زمانی را صرف بررسی چیزهایی کنید که برای شما یک هدف مهم تلقی می شوند.

معمولا بهتر است که از پیش، برای هر روز برنامه ریزی کنید. اگر قبلا هرگز برنامه ریزی نکرده ‌اید، شاید کمی زمان ببرد تا بتوانید در برنامه ریزی ‌تان، تمام کاستی ‌ها و ویژگی ‌ها را در نظر بگیرید. برای روز بعد خود، برنامه ‌ای تقریبی بنویسید که در آن تمام کار هایی را که می‌ خواهید انجام دهید و زمانی که می ‌خواهید برای انجام هر یک صرف کنید را فهرست کنید.

Untitled-1.gif

پیش‌ بینی دقیق اینکه انجام هر کار به چقدر زمان نیاز دارد، کمی دشوار است. بنابراین در صورت لزوم، برنامه‌ ی زمانی شما باید به آسانی در یک جهت قابل انعطاف باشد. شما باید زمان‌ های میانی را نیز برای زمان های غیر منتظره در نظر بگیرید. البته نباید از زمان استراحت خود به عنوان زمان میانی استفاده کنید و به زمان استراحت، به چشم زمان غیرضروری نگاه کنید. زمان استراحت نیز باید مانند زمان‌ های اختصاص داده شده به کار های دیگر، برای شما حائز اهمیت باشد.

ساعات مطالعه خود را به مرور افزایش دهید

ساعت مطالعه لازم برای هر درس به چند عامل بستگی دارد. مثلا اگر شما در درس ریاضی ضعیف تر از سایر دروس هستید، باید وقت بیشتری بر روی این درس بگذارید و اگر برعکس در درس خاصی مثل ریاضی خیلی قوی هستید و در عوض در یک یا دو درس دیگر خیلی ضعیف تر هستید، زمان خود را بر روی آن دروس بگذارید. در واقع داوطلبان کنکور سراسری باید 30 درصد از ساعت مطالعه هفتگی خود را به درس ریاضی اختصاص دهند.

با استفاده از چه منبعی ریاضی یاد بگیریم؟

داوطلبان برای مطالعه درس ریاضی می توانند از کلاس و جزوه و کتاب های کمک آموزشی استفاده نمایند. البته اگر پایه ریاضی ضعیفی دارید، یا با استفاده از فرمول های سخت و دشوار کتاب های کمک آموزشی نتیجه ای حاصل نمی شود، بهتر است که از فیلم های کمک آموزشی استفاده کنید و یا کلاس های خصوصی ریاضی کنکور شرکت کنید.

به دلیل ساختار پیچیده و نکات فراوان و مهم درس ریاضی چه در آموزش و چه در تمرین و تست نیاز به منبعی مناسب برای آموزش مفهومی و یادگیری بنیادی دارید. یکی از مهم ترین مزایای بهره گیری از منابع کمک آموزشی ریاضی کنکور، آشنایی با سوالات تستی و 4 گزینه ای، حل کردن پرسش های کنکور سال های گذشته، یادگیری شیوه های تست زنی جدید، یادگیری چگونگی جمع بندی و آموزش مدیریت زمان می باشد. لذا داوطلبان این آزمون جهت موفقیت و رسیدن به رتبه مطلوب خود می بایست علاوه بر مطالعه کتب درسی این گروه آزمایشی، از بهترین منابع کنکور و کتاب های کمک آموزشی در کنار برنامه ریزی کنکور نیز استفاده نمایند.

اگر قصد استفاده از کلاس های خصوصی ریاضی کنکور را دارید، قبل از کلاس ریاضی باید پیش خوانی کنید و سر کلاس به درس خوب گوش فرا دهید و درس را یاد بگیرید و همان روز مبحثی که تدریس شد را از روی جزوه بخونید و برای آن مبحث تمرین های متعددی حل کنید. سر کلاس درس ریاضی باید تمام تمرکز خود را بر روی صحبت های معلم و روش حل تست ها بگذارید.

پس از خواندن جزوه مدرس، باید برید سراغ خود کتاب درسی ریاضی بروید و تمامی مطالب و مسائل مطرح شده در کتاب را مرور کنید و تمامی تمرین های آن را حل کنید.

در درس ریاضی فقط یاد گرفتن نکات و فرمول ها کافی نیست بلکه باید علاوه بر یادگیری این فرمول ها را حفظ کنید. پس از یادگیری فرمول ها باید به حل تست های متنوع جهت یادگیری و تسلط بیشتر بر روی فرمول ها بپردازید. برای جلوگیری از فراموشی باید این مطالب را در فاصله های زمانی مشخص مرور کنید.

چه نوع تست های حل کنیم و چه زمانی باید تست ریاضی بزنیم؟

بعد از اجرای این مراحل باید تعدادی تست برای هر مبحث جهت تثبیت بیشتر مطالب آموخته شده، حل نمایید. شما باید بدون در نظر گرفتن زمان فقط تست بزنید چون فعلا این تست ها فقط جنبه یادگیری و آموزشی دارند و شما فقط باید نکات موجود در تست ها را به خوبی یاد بگیرید.

تعداد تست ها نباید خیلی کم باشد و باید در حدی باشد، که همه مباحثی که خواندید را پوشش دهید. هدف شما در این مرحله این است که روش حل و نکات تست ها رو یاد بگیرید و اگر همه تست ها را غلط جواب دادید یا نتونستید حل کنید اشکالی ندارد زیرا شما هنوز در حال یادگیری هستید. مهم این است که شما نکات این تست ها رو درک کنید و روش حل هر نوع تستی را یاد بگیرید.

همراه تحصیلی.jpg

بعد از اینکه تست های آموزشی را به خوبی کار کردید، باید مباحثی که مطالعه کردید و نکاتی را که از این تست ها فهمیده اید، به صورت خلاصه بنویسید. درخلاصه نویسی فرمول ها و مطالب مهم و نکات مهم را یادداشت کنید. شما باید تعداد و حجم تست ها را با توجه به حجم مبحثی که مطالعه شده و میزان تسلط خود در هر مبحث تعیین کنید. اولویت بین تست های تالیفی و کنکوری با تست های کنکورهای سراسری است.

چند تست ریاضی برای هر فصل کار کنیم؟

این به خود شما بستگی دارد. شما باید علاوه بر حل تست هایی که از آن مبحث چند تست در کنکور سراسری مطرح می شود، بر روی بقیه تست های کنکوری نیز تسلط کافی داشته باشید. مثلا اگر از مبحث مجانب ها در کنکور سراسری یک تست مطرح میشود، شما باید حداقل باید ۵۰ تست تمرینی از این مبحث کار کنید. همچنین اگر شما زمان اضافه نیز داشتید، باید تعداد تست های بیشتری را کار کنید.

منابع ریاضی کنکور تجربی

منابع ریاضی کنکور انسانی

منابع ریاضی کنکور هنر

منابع ریاضی کنکور ریاضی


کارشناسی ارشد علوم اقتصاد

کارشناسی ارشد مجموعه علوم اقتصادی از زیر گروه علوم انسانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد است که دارای گرایش های متعددی می باشد و داوطلبان باید بر اساس زمینه علاقه مندی خود و کسب اطلاعات از هر گرایش و بازار کار رشته اقتصاد نسبت به انتخاب خود در مورد هر گرایش اقدام نمایند. داوطلبان همچنین باید با آگاهی از ضرایب دروس و منابع متناسب با سطح خود برنامه ریزی کنکور را انجام دهند. در ادامه گرایش های کارشناسی ارشد علوم اقتصادی و همچنین ضرایب دروس ارشد اقتصاد بررسی خواهد شد.

کارشناسی ارشد علوم اقتصادی

کارشناسی ارشد علوم اقتصاد.psdص.jpg2.jpg

معرفی کارشناسی ارشد علوم اقتصادی

رشته اقتصاد از زیر مجموعه گروه علوم انسانی می باشد. دانشجویان اقتصاد با مبانی اقتصاد، چالش ها، راه حل ها و نظام های اقتصادی آشنا می شنود تا نیاز های اقتصادی جامعه را پاسخ گو باشند. هدف رشته اقتصاد بهینه سازی در شرایطی است که با منابع و محدودیت هایی که پیش روی ماست بیشترین سود برای ما حاصل شود.

طول دوره کارشناسی ارشد اقتصاد 2 سال می باشد و داوطلبان باید بتوانند در پایان دوره داده های اقتصادی را تجزیه و تحلیل نمایند و درباره مسائل اقتصادی تصمیم گیری و راه حل لازم را ارائه دهند. علم اقتصاد با استفاده از دانش ریاضی و داده های آمار در جهت کسب سود بیشتر در جامعه برنامه ریزی می نماید.

رشته اقتصاد در دنیا از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. مجموعه علوم اقتصادی  در مقطع کارشناسی ارشد از دو رشته علوم اقتصادی و اقتصاد نفت و گاز تشکیل شده است و داوطلبان باید در انتخاب رشته اقتصاد با توجه به علاقه مندی خود انتخاب نمایند.

Untitled-1.gif

ضرایب دروس در کنکور کارشناسی ارشد علوم اقتصادی 1401

ضرایب دروس در کنکور ارشد اقتصاد 1401 به شرح زیر می باشد:

نام درس

ضریب

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

1

اقتصاد خرد

4

اقتصاد کلان

4

ریاضی

2

آمار

2

مجموعه دروس تخصصی (تجارت بین الملل، مالیه بین الملل، بخش عمومی، پول و بانکداری، اقتصاد اسلامی)

3

بازار کار کارشناسی ارشد علوم اقتصادی

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد اقتصاد می توانند در جایگاه های شغلی زیر حاضر شوند:

1.ادارات دولتی مانند اداره مالیات

2.وزارت بازرگانی

3.بیمه ها

4.تدریس به عنوان اساتید دانشگاه

5.بانک ها

6.موسسه های تجاری

7.سازمان های مربوط به بورس

8.تحلیلگر اقتصادی وضعیت بازار و سرمایه گذاری در سازمان های خصوصی

گرایش های کارشناسی ارشد علوم اقتصادی

 در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی دارای 12 گرایش مختلف می باشد:

1

اقتصاد آموزش

2

اقتصاد مالی اسلامی

3

اقتصاد محیط زیست

4

اقتصاد فرهنگ و هنر

5

اقتصاد شهری

6

اقتصاد نظری

7

اقتصاد اسلامی

8

اقتصاد تجارت الکترونیک

9

بانکداری اسلامی

10

اقتصاد انرژی

11

برنامه ریزی سیستم های اقتصادی

12

توسعه اقتصادی و برنامه ریزی

کارشناسی ارشد علوم اقتصاد.jpg

گرایش تجارت الکترونیک

 در این گرایش زمینه های مختلف تجارت الکترونیک تحلیل و بررسی اقتصادی می شود. فارغ التحصیلان در این گرایش باید بتوانند مسائلی مانند توسعه راهبردی طرح های تجارت الکترونیک، توسعه کاربرد و فناوری اطلاعات بازرگانی و اقتصاد و.. را تحلیل و بررسی نمایند.

گرایش اقتصاد انرژی

فارغ التحصیلان در این گرایش باید بر موضوعات مختلف اقتصاد انرژی مانند بازرگانی بین المللی، قیمت گزاری، سایر انواع انرژی ها و ساختار بازار نفت و.. احاطه داشته و به تجزیه و تحلیل اقتصادی در این زمینه ها بپردازند. هدف از این گرایش در رشته علوم اقتصادی بازاریابی ، مصرف و تولید انرژی تعیین خط مشی و برنامه ریزی بلند مدت در کشور می باشد. 

گرایش توسعه اقتصادی

از پر طرفدار ترین گرایش ها در این رشته توسعه اقتصادی می باشد که در آن مدل های موفق اقتصاد در کشور های توسعه یافته بررسی می شود و فارغ التحصیلان در این گرایش باید با این بررسی راهکار ها و مدل های اقتصادی بومی سازی شده را به کشور ارائه دهند.

گرایش برنامه ریزی سیستم های اقتصادی

در این گرایش بر خلاف گرایش توسعه اقتصادی فارغ التحصیلان به صورت عملی با مشکلات سازمان ها و اقتصاد در سزح کشور سرو کار دارند. فارغ التحصیلان باید راهکار های عملی و برنامه ریزی برای پیشرفت اقتصادی را ارائه نمایند.

گرایش اقتصاد شهری

در گرایش اقتصاد شهری هدف تربیت فارغ التحصیلانی است که بتوانند مشکلات سیستم های شهری مانند مسکن، بیکاری، حمل و نقل و رشد و توسعه شهری را بررسی و تحلیل کنند.

گرایش اقتصاد محیط زیست

این گرایش یک شاخه متمایز از علوم اقتصادی است که در آن باید ارزش های مربوط به محیط زیست و علم اقتصاد در کنار هم درنظر گرفته شوند. در این گرایش هدف ایجاد تعادل بین اقتصاد و اثرات آن بر محیط زیست است.

بهترین گرایش کارشناسی ارشد علوم اقتصادی کدام است؟

برای اینکه بهترین گرایش در بین 12 گرایش ارشد اقتصاد را انتخاب کنید لازم است تا عواملی را در نظر بگیرید که شامل موارد زیر می باشد:

1.بررسی شرایط بازار کار در آن گرایش

2.شرایط ادامه تحصیل

3.رقابت و تعداد طرفداران در آن گرایش

4.ظرفیت پذیرش

5.زمینه علاقه مندی و توانایی فردی

سپس با در نظر گرفتن موارد بالا بهترین گرایش را برای خود انتخاب کنید. اولویت بندی برای بهتری گرایش ارشد اقتصاد در ابتدا گرایش اقتصاد انرژی و سپس اقتصاد نظری می باشد.

در اولویت های دیگر گرایش توسعه اقتصادی و برنامه ریزی و سپس گرایش برنامه ریزی سیستم های اقتصادی می باشد. در سومین اولویت بندی گرایش اقتصاد و تجارت الکترونیک و گرایش بانکداری اسلامی در اولویت است.

منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم اقتصادی

اقتصاد خرد:

اقتصاد خرد، دکتر محسن نظری، انتشارات پوران پژوهش

اقتصاد خرد (هندسی و جبری)، تالیف دکتر محمدی، انتشارات ترمه

اقتصاد خرد، تالیف چارلز فرگوسن و جان گولد، ترجمه محمود روزبهان، انتشارات مرکز نشر دانشگاهی

نظریه اقتصاد خرد، تالیف ریچارد بایلاس، ترجمه حسین راغفر، انتشارات نی

اقتصاد کلان:

راهنمای نوین اقتصاد کلان، تالیف برایان اسنودن و هوارد وین، ترجمه علی سوری و منصور خلیلی عراقی، انتشارات برادران

اقتصاد کلان، تالیف گریگوری منکیو، مترجمان حمیدرضا برادران شرکاء و علی پارساییان، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی

اقتصاد کلان (جلد ۱ و ۲)، تالیف تیمور رحمانی، انتشارات دانشگاه پیام نور

اقتصاد کلان، تالیف غلامحسین خورشیدی، انتشارات برادران

اقتصاد کلان (جلد ۱ و ۲)، تالیف عباس شاکری، انتشارات پارس نویسا

ریاضی:

ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت، تالیف مسعود نیکوکار، انتشارات گسترش علوم پایه

ریاضیات عمومی: رشته های اقتصاد، مدیریت و حسابداری، تالیف امید محمودیان، انتشارات نگاه دانش

ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت، تالیف جمشید صالحی صدقیانی، ایرج ابراهیمی، انتشارات هستان

ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت، تالیف لیدا فرخو و محمد جلوداری ممقانی، انتشارات دانشگاه پیام نور

آمار:

آمار و کاربرد آن در مدیریت (جلد ۱ و ۲)، تالیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری، انتشارات سمت

تئوری احتمالات و آمار کاربردی (تحلیل آماری)، تالیف اکبر عالم تبریز و بابک حاجی محمدرضاتبریزی، انتشارات صفار

آمار کاربردی، تالیف وحید ناصحی فر، انتشارات ترمه

آمار و احتمال، تالیف هادی رنجبران، انتشارات اثبات

تجارت بین الملل:

تجارت بین الملل (نظریه ها و سیاست ها)، تالیف ابوالقاسم مهدوی، انتشارات دانشگاه تهران

تجارت بین الملل، تالیف محمد فجر، سیدجعفر سنگ سفیدی، هادی کجانی حصاری، انتشارات هوشمند تدبیر

تجارت بین الملل، تالیف دومینیک سالواتوره، ترجمه حمیدرضا ارباب، انتشارات نی

مالیه بین الملل:

اقتصاد بین الملل (۲) مالیه بین الملل، تالیف سید جواد پورمقیم، انتشارات سمت

مالیه بین الملل، تالیف دومینیک سالواتوره، ترجمه حمیدرضا ارباب، انتشارات نی

مالیه بین الملل (رشته اقتصاد)، تالیف محمد لشکری، انتشارات دانشگاه پیام نور

بخش عمومی:

اقتصاد بخش عمومی، تالیف فرهاد رهبر، ناهید پوررستمی، انتشارات دانشگاه تهران

اقتصاد بخش عمومی، تالیف ژوزف ای استیگلیتز، ترجمه محمدمهدی عسکری، انتشارات سمت

اقتصاد بخش عمومی، تالیف احمد جعفری صمیمی، انتشارات سمت

پول و بانکداری:

اقتصاد پول و بانکداری، تالیف پرویز داودی و حسین صمصامی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی

پول، ارز و بانکداری، تالیف میرناصر میرباقری و انور احمدی، انتشارات نور علم

اقتصاد پول و بانکداری و بازارهای مالی، تالیف فردریک میشکین، ترجمه حسن قضاوی، انتشارات موسسه عالی آموزش بانکداری ایران

پول، ارز و بانکداری، تالیف فردریک میشکین، ترجمه علی جهانخانی و علی پارساییان، انتشارات سمت

همراه تحصیلی.jpg

اقتصاد اسلامی:

اقتصاد اسلامی چیست؟ تالیف محمد عمرچاپرا، ترجمه محبوبه مهدوی و حسین عباسی نژاد، انتشارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

کلیاتی از اقتصاد اسلامی، تالیف غلامرضا مصباحی، انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی

مبانی فقهی اقتصاد اسلامی، تالیف محمدمهدی کرمی و محمد پورمند، انتشارات سمت

مبانی اقتصاد اسلامی، تالیف دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، انتشارات سمت

زبان تخصصی:

زبان تخصصی علوم اقتصادی، تالیف رضا آذری محبی، انتشارات نگاه دانش

انگلیسی برای دانشجویان رشته علوم اقتصادی، تالیف الهه ستوده نما، انتشارات سمت

زبان تخصصی علوم اقتصادی، تالیف کورش محمودی، انتشارات گسترش علوم پایه

زبان عمومی:

کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل

کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران

کتاب مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی، انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور